מהו ניקוי נכון של עור הפנים

עופרי בס תמונת פנים

איך אדע מה הכי נכון לעור שלי?

תתחילו לפתח מודעות לאיבר הכי גדול בגופכן- העור. עור הפנים משקף לרוב את מה שעובר עלינו בחיים ורגיש מאוד לכל שינוי.
שינוי מזג אויר משפיע על העור, שינויים הורמונאליים וכו.

אם אתן בעלות עור יבש או מבוגר ויושבות במשרד, במזגן רוב היום אז אין צורך לנקות את העור יותר מפעם ביום ולא אגזים להגיד אפילו פעם ביומיים שלושה אם אתן לא מרגישות שהוא מלוכלך. אפשר לשטוף את הפנים רק עם מים במצב כזה.

לעומת זאת גם אם העור נשאר נקי ובסביבה נקיה אבל אתן משתמשות במסנן קרינה או מתאפרות, אז בוודאי לשטוף את עורכן בסבון עדין בסוף היום כדי לשטוף את המסנן קרינה או שאריות איפור לפני תכשירי הלילה. מסנן קרינה לרוב מכיל חומרים שאתן לא רוצות שישארו על העור יותר מדי זמן וזה מאוד נכון גם לגבי איפור.

אם עורכן שמן, אקנתי, מפריש , אקנה נעורים או אקנה הורמונלי ( גילאי ה 30 פלוס) אז רצוי לשטוף את העור כמה פעמים ביום לפי הצורך וזה משפט המפתח- לפי הצורך.
לכן חשוב שתתקשרו עם עורכן. נשמע מאתגר אבל לרוב ברגע שתפנו את תשומת הלב אל העור התקשורת תגיע מהר יותר ממה שנדמה לכם.

אם עורכן נמצא בין יבש מעט לשמן מעט מומלץ לנקות את עור הפנים פעם אחת ביום בערב, בסוף היום שנמצאים בסביבה נקיה, בבית , לפני השינה וכדומה.

באילו תכשירי ניקוי להשתמש?

אם אתן מתאפרות אז אין קיצורי דרך חייבים להשתמש במסיר איפור לפני הכל. במיוחד איפור עיניים ששום דבר לא מסיר אותו בצורה טובה כמו המסיר איפור. אם אתן משתמשות במסיר איפור כדי לנקות את העור אתן עושות עבודה מאוד לא מספקת בניקיון ואם אתן משתמשות בסבון פנים להסיר איפור, תמיד ישארו שאריות של איפור על העור.
אין מה לעשות, לקבלת עור יפה ובריא צריך להתאמץ.
אז קודם כל מסיר איפור, לשטוף במים ואז לבחור תכשיר מנקה עדין. גם אם העור שמן חשוב שלא להיות אגרסיביים מידי.
עור שמן, אקנתי- עדיפות לסבון נוזלי סמיך המכיל בתוכו חומרי חיטוי כגון שמן עץ התה או קצת חומצה סליצילית או אלפא הידרוקסית. שיתחיל את תהליך הריפוי תוך כדי ניקוי.

חשוב– לא להשתמש בשום מוצר המכיל יותר מדי אלכוהול, עדיף בלי אלכוהול בכלל. בעלי עור שמן לרוב מחפשים איך לייבש את השומן בעור שלהם. זוהי אינה מחשבה נכונה. אסור לייבש את העור, הוא רק יפריש יותר שומן בתגובה והוא יתחיל להיות מאוד לא מאוזן (חלק שמן וחלק מיובש).
אז גם אם העור שמן- בעדינות בנות, בעדינות.

עור יבש, מבוגר, חסר ברק- עדיפות לתכשיר ניקוי עדין מאוד. קצף ניקוי המכיל מעט אם בכלל סודיום לוראל סולפאט – SLS (זהו החומר הממיס את הלכלוך וגם יש לו נטייה לייבש את העור) סבון לפנים בעל מרקם קרם שלא מייבש וגם עם עור יבש אני אוהבת להשתמש ב MERMAID סבון קצף עדין על בסיס פולימרים של אצות שמזין את העור תוך כדי ניקוי כך שהעור ממש מרגיש מלוחח לאחר שימוש.

עור מתבגר גם יכול להשתמש בשמן הידרופילי או שמן שקדים שמשאיר תחושה קצת שמנונית בסוף הניקוי.

תכשירי ניקוי שאני לא ממליצה – חלב פנים ומי פנים, שיטה מיושנת. חלב פנים רק עוד יותר מלכלך ומי הפנים הרווים אלכוהול לרוב מסירים גם את השומן העל עורי בנוסף ללכלוך.
יש לעור פלורה טבעית (מאזן טבעי של חיידקים) שצריך לשמר.

אני, בקליניקה שלי ואת העור שלי מנקה עם MERMAID סבון קצף עדין של לילי קאי. סבון המבוסס על שני פולימרים של אצות שגדלו בסביבה נקיה ומלחח את העור תוך כדי ניקוי.
אשמח לשמוע במה אתן משתמשות ומה אתן מחפשות מתכשיר הניקוי שלכן.
כמובן שניתן לפנות אלי עם כל שאלה .

תתחילו את המסע לאהבה וטיפוח עור פניכן.

לילי קאי- כל מה שהעור שלך צריך.

מוזמנת להתחיל בשגרת הטיפוח שלך כבר היום!
נשמח להתאים לך מוצרים שיתאימו לעורך ולאורך החיים שלך בייעוץ אישי ללא תשלום

והכי כיף יהיה אם נפגש באופן אישי אצלנו בקליניקה

עופרי בס

רוצה להתייעץ?
לא בטוחה איזה תכשיר הכי מתאים לך?
עני על השאלון, שלחי לי תמונות ואשמח לעזור לך.